נגישות היא חלק מהשקפת העולם המכירה במגוון האנושי ובהבדלים בין בני האדם. הנגישות, כדרך-חשיבה, מביאה תמיד בחשבון את הגיוון באופן הביטוי של התכונות האנושיות, כמו הבדלים במידות הגוף, ביכולת התפיסה החוּשית וברמת המיומנויות הפיזיות והקוגניטיביות. דרך-החשיבה הזאת משתקפת באופן בו מעצבים מוצרים, באופן הפיתוח שלהם ובשיטות הבדיקה שלהם. נגישות היא דרך מחשבה המיושמת בכל המוצרים הטכנולוגיים לשירות לקוחות והעובדים, ובכללם:
- אתרי-אינטרנט נגישים
- דואר אלקטרוני נגיש
- עמדות מידע ומכשירים אוטומטיים נגישים (צפו בסרטון הנגשת כספומטים בבנק לאומי – הפרויקט לווה על ידי "תבונה ונגישות")
- תוכנות Desk-Top נגישוֹת
- IVR נגיש
- דפוס נגיש
- יישומים נגישים ל- Web ולסלולר
ייעוץ בכל שלבי העבודה של הפרויקט, משלב האפיון ועד להשקה:
ליועצי הנגישות שלנו ניסיון בעבודה מול עשרות חברות מובילות בישראל. הן בליווי פרויקטים שפותחו על-ידי החברות עצמן והן בליווי ספקים חיצוניים. ליועצי הנגישות היכרות עמוקה עם תהליכי העבודה המקובלים בארגונים, והם יכולים "להתממשק" באופן מלא לתהליכי האפיון, העיצוב, הפיתוח והבדיקות.
- שלב האפיון והעיצוב – מתן פתרונות להנגשת ממשקי-משתמש ומציאת פתרונות לטכנולוגיות ולתהליכים, כך שיתאימו למטרות העסקיות והתדמיתיות של האתר, המוצר או השירות הטכנולוגי, ויעמדו בצורה מלאה בדרישות החוק והתקנים.
- שלב הפיתוח – הנחיה וליווי מקצועי למפתחים. הליווי כולל הדרכות והגדרת סטנדרטים לפיתוח, וכן ליווי הפיתוח. יועצי הנגישות זמינים בכל עת בשלב היישום, והם ילוו את צוות הפיתוח בהתאם לרמת ההעמקה הנדרשת – ממענה לשאלות ומתן פתרונות בזמן-אמת ועד לכתיבה של קוד נגיש עבור הלקוח.
- שלב כתיבת התוכן והזנתו – הנחיה וליווי לכותבים ולמזיני התוכן.
- שלב הבדיקות – ביצוע מספר סבבים של בדיקות נגישוּת מלאות, עד לעמידה מושלמת בתקן וקבלת חותם נגישות.