תהליך ההנגשה של ארגון, הינו תהליך מקיף הנוגע כמעט בכל תחומי הפעילות של הארגון – הנגשה פיזית, הנגשת השירות (הנגשה של תהליכי ואמצעי השירות), ושינוי ביחס ובאופן שבו עובדי ומנהלי החברה מעניקים שירות לאנשים עם מוגבלות.
ייעוץ הנגישות כולל
- ביצוע של סקרי נגישות
- בניית תכנית עבודה על פי לוחות הזמנים המחייבים בחוק ובתקנות
- ליווי מלא של תהליך ההנגשה
- אפיון ורכש של פתרונות נגישות
- כתיבת נהלי נגישות ונהלי שירות נגיש
- הקמת ועדת היגוי ארגונית להנגשה
- הדרכת עובדים ומנהלים
- שימור ותחזוקה של הנגישות
במה מטפל תהליך ההנגשה
- מבנים ומקומות שבהם ניתן השירות – הן המבנה והן עיצוב הפנים שלו צריכים להיות מותאמים למגוון צרכיהם של אנשים עם מוגבלויות. למשל, מעליות או כבשים נגישים בכל מקום שבו יש מדרגות, ודלפקי שירות בגובה המותאם ללקוחות על כסא גלגלים.
- תהליכי שירות לקוחות – על כל תהליכי שירות הלקוחות והנהלים הארגוניים הנלווים אליהם להיות מותאמים לצריכת שירותים על-ידי אנשים עם מוגבלויות.
- ערוצי שירות ואמצעי שירות – כל ערוצי השירות של הארגון – פרונטאליים, טלפוניים ומקוונים צריכים להיות מותאמים לשימושם של אנשים עם מוגבלויות. (צפו בסרטון הנגשת כספומטים בבנק לאומי – הפרויקט לווה על ידי "תבונה ונגישות טכנולוגיות").
- פרוצדורות ארגוניות תומכות שירות נגיש – הטמעת שיקולי נגישות בתהליכי קבלת ההחלטות, אפיון ופיתוח של תהליכים או מוצרים.
- מידע נגיש – אפשרות לקבל את כל המידע שמספק הארגון ללקוחותיו בצורה נוחה וזמינה ובאופן המותאם לאנשים עם מגוון מוגבלויות.
- התנהגות נגישה – התנהגות של נותני השירות המייצרת חוויה של שירות איכותי בקרב אנשים עם מוגבלויות נראית ומוגבלויות שאינה נראית.
- גישה נגישה – תפיסה ארגונית נגישה המאפשרת לתחזק את נגישות הארגון לאורך זמן בהחלטות, בתהליכים ובהתנהגויות עתידיות.